school and education

Sekretariat

58 625 44 68 

     V Liceum Ogólnokształcące im. Płk. Stanisława Dąbka w Gdyni                                                             

Prudenter et cum Honore

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie

„Kompetencje kluczowe na piątkę z plusem w Mieście Gdynia” nr projektu FEPM.05.08.-IZ.00-0063/24 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytetu 5 Fundusze europejskie dla silnego społecznie Pomorza (EFS+), Działania 5.8. Edukacja ogólna i zawodowa w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).

§1

Informacje ogólne

  1. Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów/uczennic
    oraz przedstawicieli kadry w projekcie „Kompetencje kluczowe na piątkę z plusem w Mieście Gdynia”.
  2. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
  3. Projekt realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027), działania 5.8 Edukacja ogólna i zawodowa (w zakresie projektów dotyczących edukacji ogólnej).
  4. Projekt dofinansowany przez Województwo Pomorskie na podstawie Umowy nr FEPM.05.08-IZ.00-0063/24-00.
  5. Beneficjentem projektu jest Gmina Miasta Gdyni.
  6. Biuro projektu mieści się w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gdyni przy ul. Śląskiej 35-37,
    81-310 Gdynia.
  7. Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2024 r. do 30 czerwca 2027 r. na terenie
    12 szkół/placówek zlokalizowanych na obszarze województwa, których organem prowadzącym jest Beneficjent Gmina Miasta Gdyni:
  • Szkoła Podstawowa nr 10 im. E. Kwiatkowskiego, ul. Morska 192, 81-006 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa nr 31 im. Synów Pułku, Chylońska 227, 81-007 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa nr 33 im. Obrońców Kępy Oksywskiej, ul. Cypriana Godebskiego 8, 81-134 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa nr 35 im. Kpt. Stanisława Kosko, Uczniowska 1, 81-647 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa 39 im. kpt ż. w. Kazimierza Jurkiewicza, ul. Adm. J. Unruga 88, 81 - 153 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa 43 im. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego, ul. Wiceadmirała Kazimierza Porębskiego 21, 81-185 Gdynia,
  • Szkoła Podstawowa nr 44 im. Obrońców Wybrzeża, ul. Mjr. H. Sucharskiego 10, 81-157 Gdynia,
  • V Liceum Ogólnokształcące im. płk. Stanisława Dąbka, ul. Arenda Dickmana 14, 81-109 Gdynia,
  • VII Liceum Sportowe im. Józefa Wybickiego Gdynia, ul. Władysława IV 54, 81-384 Gdynia,
  • Technikum Gastronomiczne w Zespole Szkół Hotelarsko – Gastronomicznych, ul. Morska 77, 81-222 Gdynia,
  • Technikum nr 3 w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 2 w Gdyni, Pułkownika Stanisława Dąbka 207, 81-167 Gdynia,
  • Technikum Budowlane w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Nr 2 w Gdyni, Pułkownika Stanisława Dąbka 207, 81-167 Gdynia.
  1. Ilekroć poniżej jest mowa o:

1) Regulaminie– rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Kompetencje kluczowe na piątkę z plusem w Mieście Gdynia”,

2) uczestnikach – rozumie się przez to uczniów, uczennice oraz przedstawicieli kadry biorących udział w zajęciach realizowanych w ramach projektu.

§2

Cele i zakres wsparcia

Celem głównym projektu jest podniesienie jakości edukacji poprzez wsparcie 12 szkół
oraz uczniów ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych.

Cel główny zostanie osiągnięty przez następujące cele szczegółowe:

- podniesienie kompetencji kluczowych u uczniów poprzez realizację zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, rozwijających, kursów i warsztatów prowadzonych przy wykorzystaniu nowoczesnych pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach projektu,

- zwiększenie wiedzy i umiejętności edukacyjno-zawodowych uczniów poprzez świadczenie dostosowanej do ich potrzeb oferty doradztwa zawodowego, uwzględniającego aspekty przełamywania stereotypów płciowych oraz promocję kierunków obszaru STEAM,

-poprawę kondycji psychiczno-emocjonalnej uczniów,

-podniesienie kwalifikacji zawodowych w obszarze komplementarnym do zdiagnozowanych potrzeb uczniów,

- podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli.

Działania w ramach projektu obejmą:


•    Wyrównanie dysproporcji edukacyjnych – realizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, mających na celu wspieranie uczniów z trudnościami w nauce, co przyczyni się do ich równouprawnienia w dostępie do edukacji.
•    Rozwój zainteresowań i uzdolnień – stworzenie warunków do odkrywania i rozwijania pasji uczniów poprzez różnorodne aktywności, które będą stymulować ich kreatywność i chęć do nauki.
•    Wsparcie w wyborach edukacyjno-zawodowych – zapewnienie uczniom dostępu do doradców zawodowych w szkołach, którzy pomogą w identyfikacji ich kompetencji oraz predyspozycji psychofizycznych, wspierając ich w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących przyszłości.
•    Rozwój kompetencji kluczowych – Skoncentrowanie się na rozwijaniu umiejętności przedsiębiorczości, pracy w zespole, kreatywności oraz logicznego myślenia, które są niezbędne         w dzisiejszym świecie.
•    Wsparcie w zakresie kompetencji społeczno-emocjonalnych – opracowanie mechanizmów obronnych umożliwiających uczniom radzenie sobie z emocjami destrukcyjnymi, co przyczyni się do ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie.
•    Innowacyjne metody uczenia się – wprowadzenie różnorodnych metod i narzędzi dydaktycznych, które wzbogacą proces nauczania i pomogą uczniom w rozwijaniu umiejętności uczenia się.
•    Wsparcie dla nauczycieli – oferowanie szkoleń i materiałów dotyczących nowoczesnych metod nauczania oraz pracy z uczniami z problemami społeczno-emocjonalnymi, aby podnieść jakość edukacji w szkołach.
•    Doposażenie sal lekcyjnych i zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych, aby podnieść standardy nauczania oraz zapewnić uczniom lepsze warunki do nauki.

 

§3

Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników

  1. Rekrutacja uczestników do poszczególnych rodzajów zajęć prowadzona będzie w oparciu o niniejsze zasady:

1) do udziału w projekcie uprawnieni są wyłącznie uczniowie, uczennice, przedstawiciele kadry placówek wykazanych w § 1 ust. 7.;

2) na zajęcia rekrutowani będą uczniowie, uczennice, zgodnie ze zdiagnozowanymi w szkole ich indywidualnymi potrzebami, zainteresowaniami i predyspozycjami;

3) na zajęcia rekrutowana będzie kadra zgodnie z zapotrzebowaniem wykazanym w diagnozie,

4) uczestnicy projektu mogą uczestniczyć w więcej niż jednej formie zajęć danego typu,

5) rekrutacja będzie prowadzona w sposób bezstronny, z poszanowaniem zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości płci.

  1. O zakwalifikowaniu się do projektu w ramach procesu rekrutacji decyduje spełnienie następujących kryteriów:

1) UCZEŃ/UCZENNICA - zgłoszenie uczestnictwa w projekcie poprzez podpisane przez uczestnika lub rodzica lub opiekuna prawnego ucznia/uczennicy (w przypadku niepełnoletnich uczestników), Formularza zgłoszeniowego stanowiącego Załącznik nr 1 do regulaminu, Deklaracji udziału w projekcie – stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu oraz Oświadczenia uczestnika o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych– stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu,

2)  posiadanie statusu ucznia/uczennicy szkoły objętej projektem;

3) przeprowadzone w szkole rozpoznanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia/uczennicy wskazujących na potrzebę udziału w określonych zajęciach dodatkowych.

4) Kryteria premiujące:

orzeczenie o niepełnosprawności +2pkt

orzeczenie o niedostosowaniu społecznym i potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną +2pkt

opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o specyficznych trudnościach w uczeniu się + 2 pkt

opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o dostosowaniu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb edukacyjnych dziecka +2 pkt

płeć- Kobieta +2pkt (ze względu na wyrównanie szans w oparciu o występujące bariery równościowe)

5) W przypadku otrzymania takiej samej liczby punktów - osoba z niepełnosprawnością/potrzebą kształcenia specjalnego zgodnie z orzeczeniem
- ma pierwszeństwo przed kryterium opinii oraz kryterium opinii nad kryterium płci.

6) NAUCZYCIEL - zgłoszenie uczestnictwa w projekcie poprzez podpisane przez nauczyciela Formularza zgłoszeniowego stanowiącego Załącznik nr 1 do regulaminu, Deklaracji udziału w projekcie – stanowiącego Załącznik nr 2 do regulaminu oraz Oświadczenie uczestnika o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych– stanowiącego Załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu,

7) posiadanie statusu nauczyciela/nauczycielki szkoły objętej projektem.

  1. Z zastosowaniem powyższych kryteriów rekrutacji do udziału w projekcie w szkole dokonują Komisje Rekrutacyjne, w skład której wchodzi: -Koordynator projektu lub Dyrektor Szkoły oraz Koordynator danej szkoły.
  2. Proces rekrutacji w szkole rozpoczyna Komisja Rekrutacyjna wyznaczając termin, w jakim przeprowadza się rekrutację. Komisja Rekrutacyjna informuje uczniów/uczennice i ich rodziców lub prawnych opiekunów oraz nauczycieli/nauczycielki o zasadach udziału w projekcie oraz terminach i miejscach składania dokumentacji rekrutacyjnej (zgodnie z założeniami projektowymi).
  3. Z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej sporządza się protokół zawierający szkolną listę uczestników projektu oraz rezerwową szkolną listę kandydatów na uczestników projektu.
  4. Rezerwową szkolną listę kandydatów na uczestników projektu tworzy się w przypadku większej ilości chętnych kwalifikujących się do udziału w projekcie w stosunku do ilości dostępnych miejsc spośród kandydatów, u których stwierdzono hierarchicznie większą potrzebę uczestnictwa w danym rodzaju zajęć.
  5. O zakwalifikowaniu do projektu Szkolny Koordynator Projektu powiadamia nauczyciela/nauczycielkę, ucznia/uczennice i jego rodzica lub opiekuna prawnego. Powiadomienie winno być skuteczne i dokonane w sposób zwyczajowo przyjęty w danej szkole.
  6. W przypadku wolnych miejsc, po uzgodnieniu z Koordynatorem Projektu możliwe jest przeprowadzenie dodatkowej rekrutacji.

§4

Uczestnictwo w projekcie

  1. Zajęcia przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w szkole, do której uczęszczają uczniowie/uczennice oraz nauczyciele/nauczycielki z zastosowaniem podziału na grupy. Podziału na grupy dokonuje Szkolny Koordynator Projektu.
  2. Szkolny Koordynator Projektu ogłasza informację o szczegółowym harmonogramie realizacji poszczególnych rodzajów zajęć dla poszczególnych grup zajęciowych poprzez zamieszczenie na szkolnej tablicy ogłoszeń i stronie internetowej szkoły.
  3. Po zakwalifikowaniu do projektu uczestnicy mają obowiązek regularnego uczestnictwa w dodatkowych zajęciach.
  4. Uczestnicy uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.
  5. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
  6. Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u prowadzącego zajęcia w sposób zwyczajowo przyjęty w danej szkole w sprawach kontaktów z rodzicami uczniów/uczennic.
  7. Uczestnicy projektu zobowiązani są do przystępowania do testów sprawdzających oraz do wypełniania ankiet i formularzy związanych z realizowanym projektem.
  8. Uczestnik/Uczestniczka zobowiązany(-a) jest do przekazania informacji dotyczących jego/jej sytuacji po zakończeniu udziału w projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału) potrzebnych do wyliczenia wskaźników rezultatu bezpośredniego (np. udział w kursie lub szkoleniu)
    oraz przyszłego udziału w badaniu ewaluacyjnym.
  9. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć uczestnik, lub rodzic lub opiekun prawny uczestnika projektu (w przypadku osób niepełnoletnich) zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia informującego w tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.
  10. Oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie Szkolny Koordynator Projektu niezwłocznie przekazuje do Koordynatora Projektu.

 

§5

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Uczestnika/Uczestniczki jest Prezydent Miasta Gdyni oraz Zarząd Województwa Pomorskiego z siedzibą w Gdańsku, 80-810 Gdańsk, ul. Okopowa 21/27.
  2. Informacje o zasadach przetwarzania danych osobowych przedstawia załącznik nr 3 do regulaminu.

§6

Postanowienia końcowe

  1. Regulamin wraz z załącznikami dostępny jest w Urzędzie Miasta Gdyni oraz na stronach internetowych placówek uczestniczących w projekcie.
  2. Regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji projektu tj. do 30.06.2027 r.
  3. W imieniu uczestnika projektu rodzic lub opiekun prawny po zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  4. Regulamin może ulec zmianie w sytuacji konieczności zmiany wniosku o dofinansowanie Projektu, zmiany dokumentów strategicznych, programowych lub Wytycznych programowych i innych dotyczących wyboru i realizacji projektów programu Fundusze Europejskie dla Pomorza 2021-2027 (FEP 2021-2027).
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, zastosowanie mają obowiązujące na przepisy prawa krajowego i unijnego, w szczególności programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027.
  6. Niniejszy regulamin zatwierdza Dyrektor Szkoły.

 

Załączniki:

Zał. nr 1 Formularz zgłoszeniowy

Zał. nr 2 Deklaracja udziału w projekcie

Zał. nr 3 Zaświadczenie uczestnika projektu o przetwarzaniu danych osobowych

Zał. nr 4 Zaświadczenie o rezygnacji z udziału w projekcie 

Zadzwoń

58 625 44 68